Amazon – GS1 – Alibaba

Având în vedere faptul că sistemul de coduri de bare, de standarde și de servicii GS1 vine în întâmpinarea nevoilor Amazon de a optimiza baza de date in vederea eliminării duplicatelor si a produselor contrafăcute și ținând cont de faptul că reprezentanți din conducerea Amazon sunt în consiliul director al GS1 Global, Amazon a decis implementarea standardelor Asociatia GS1 în platforma sa și solicită sellerilor să listeze produsele având coduri de bare obținute în sistem licențiat direct de la Asociatia GS1.

Instrumentul de verificare și validare a codurilor de bare, în vederea listării produselor, utilizat de la Amazon este registrul global GEPIR .

GEPIR este o bază de date globală, deținută și menținută de către GS1, bază de date în care pe baza codurilor de bare GS1, în sistem de licență, obținute direct de la GS1, se regăsesc informații despre fiecare producător sau produs în parte.

Atenție!

Toate informațiile despre produs sau producător precum denumire produs, tip produs, detalii produs, producător, brand owner, adresă, date de contact etc. nu pot fi introduse în GEPIR decât prin intermediul reprezentanțelor naționale ale GS1 Global.

Termenul tehnic pentru codurile de bare GS1 este de GTIN (Global Trade Item Number) și este o umbrelă sub care se regăsesc mai multe tipuri de coduri de bare, fiecare cu denumirea (EAN, UPC, GTIN 14 etc.) și aplicabilitatea acestuia. Pentru o descriere succintă a tipurilor de coduri de bare, a aplicabilității și denumirile tehnice ale acestora, în funcție de domeniul sau regiunea geografică în care acestea sunt utilizate preponderent, vă rugăm să accesați Tipuri de coduri de bare explicate.

Faptul că aveți sau veți avea coduri de bare (EAN sau UPC) obținute în sistem de licență, direct de la GS1, vine în sprijinul dumneavoastră pentru a evita situații neplăcute precum:

  • Imposibilitatea listării unui produs fiindcă acel cod de bare nu se regăsește în GEPIR și Amazon nu poate verifica informațiile despre produs sau despre Brand Owner.
  • Imposibilitatea respingerii unui hijacker neavând informațiile înregistrate în GEPIR și neputând proba, în cazul în care nu aveți încă Trade Mark, proprietatea asupra brand-ului și al produsului.
  • Delistarea produsului in lipsa dreptulului de proprietate, a brand-ului sau a codul de bare în baza căruia ați făcut listarea neavând informații în baza de date GEPIR.
  • Multe alte avantaje aici.

Faptul că Amazon utilizează coduri de bare GS1 și gestionează cataloagele în baza informațiilor din GEPIR este evident încă de la prima listare  a unui produs, evidențiat în articolul următor: “Concret Amazon solicită coduri de bare GS1”.

De asemenea, o dovadă clară a faptului că Amazon verifică produsele în GEPIR se poate regăsi și în răspunsul și solicitările pe care un reprezentant al Amazon Seller Central le comunica vânzătorului (seller). Mai multe detalii in link-ul următor:

https://sellercentral.amazon.com/forums/t/gs1-and-barcode-purchasing/263992/28

Pentru a standardiza în cadrul platformelor informațiile despre produse, gigantul Alibaba Grup a implementat sistemul de standarde și produse GS1 încă din anul 2016. Mai multe detalii:

https://www.technologydecisions.com.au/content/it-management/news/alibaba-adopts-gs1-standards-716228742

În concluzie, cei doi giganți, cele două capete ale business-ului de Amazon Seller, Amazon și Alibaba au decis să implementeze sistemul de standarde și codificare GS1, bazat pe licențe anuale, obținute direct de reprezentanțele naționale ale GS1 Global pentru a optimiza cataloagele de produse în vederea eliminării articolelor care au coduri de bare de origine incertă, produselor contrafăcute dar și pentru a eficientiza standardele și modul de lucru.