Codurile GS1 optimizează E-commerce

Ascensiunea accelerată a pieței de e-commerce a determinat operatorii platformelor de vânzări online, reprezentative în plan global precum Amazon, Alibaba, Emag, Ebay, Google și mulți alții, să înțeleagă importanța optimizării cataloagelor de produse, ca instrumente de bază în susținerea bussinesului. În noua viziune, acestea trebuie să confere plus valoare experienței de cumpărare, dar totodată să asigure o utilizare facilă și sigură pentru comercianții online. Și, pentru că analiza vizuală a cumpărătorului clasic a fost înlocuită de percepția indirectă a cumpărătorului online, prin prisma informațiilor publicate în cataloagele electronice, operatorii e-commerce și-au asumat ca preocupare prioritară asigurarea accesibilității și calității informațiilor oferite în aceste cataloage. Dacă informațiile sunt relevante, de încredere și mai ales asociate în mod corect produsului expus spre vânzarea online, se elimină situații negative cum ar fi:

  • listări necorespunzatoare
    • prin folosirea altor coduri de identificare la produse identice existente în catalogul electronic;
    • prin folosirea unor coduri existente deja în catalog, la alte produse decât cele identificate inițial;
  • produse catalogate greșit care creează confuzii ce duc la cumpărări eronate, căutare greoaie a produselor dorite, imposibilitatea comparațiilor obiective, nesiguranța față de originea produsului, etc.,
  • alterarea review-urilor realizate de clienți,
  • comercializarea produselor contrafăcute,
  • dispute asupra deținătorului de brand (marcă comercială).

Odată cu conștientizarea clară a nevoii de codificare corectă a produselor din catalog, s-a conturat și soluția optimă: identificarea unică, globală, inechivocă, standardizată, predominantă global a produselor, conform standardelor GS1. Adopția identificării GS1 în mediul online vine în mod natural având în vedere extinderea treptată a majorității retailerilor în această zonă, ei fiind de mai bine de 40 ani utilizatori ai numerelor de identificare și a codurilor de bare GS1 pentru produse. E-tailerii preiau acum și ei ca bună practică comercială implementarea Standardelor și Soluțiilor GS1 în sectorul lor de activitate. Astfel Google, Ebay și Walmart au implementat standardele de identificare GS1 încă din 2014, Amazon din 2016, iar Alibaba începând cu 2017.

Organizația GS1, perfect receptivă la schimbări, este deschisă la a sprijini comercianții în demersul lor de a-și desfășura activitatea pe platforma Amazon folosind sistemul de Standarde și Soluții GS1, în calitatea de membri GS1. Aflati AICI care sunt pașii de urmat pentru a codifica produsele în vederea listării produselor pe platforma de vânzare online Amazon.