Codurile GS1 optimizează E-commerce-ul național și internațional

 

 

Ascensiunea accelerată a pieței de e-commerce a determinat operatorii platformelor de vânzări online, reprezentative în plan național si regional, precum eMAG dar și în plan global precum Amazon, Alibaba, Ebay, Google, să înțeleagă importanța optimizării cataloagelor de produse pe baza numerelor din codurile de bare cu licenta GS1, ca instrumente de bază în susținerea bussinesului.

Ce este un cod de bare?

Un cod de bare este imaginea care apare pe majoritatea produselor din retailul clasic de azi. Este un model format din benzi de culoare închisă care alternează cu benzi de culoare deschisă ce formează un purtător de date care permite citirea automată a unui număr de identificare a produsului.

Ce este un GTIN?

Global Trade Item Number (GTIN) – Este numărul care identifică în mod unic un produs. Se regăsește și în format de 12 cifre în America de Nord dar, de regulă este format din 13 cifre și, în mod exceptional din 8 cifre (pentru produsele foarte mici).

Ce este un cod EAN?

European Article Number (EAN) – Este denumirea imaginii standard de cod de bare care reprezintă grafic un GTIN format din 8 sau 13 cifre și care se regăsește pe majoritatea produselor din comerțul clasic global.

Dacă informațiile sunt relevante, de încredere și mai ales asociate în mod corect produsului expus spre vânzarea online, se elimină situații negative cum ar fi:

  • listări necorespunzatoare
    – prin folosirea altor coduri de identificare la produse identice existente în catalogul electronic;
    – prin folosirea unor coduri existente deja în catalog, la alte produse decât cele identificate inițial;
  • produse catalogate greșit care creează confuzii ce duc la cumpărări eronate, căutare greoaie a produselor dorite, imposibilitatea comparațiilor obiective, nesiguranța față de originea produsului, etc.,
  • alterarea review-urilor realizate de clienți,
  • comercializarea produselor contrafăcute,
  • dispute asupra deținătorului de brand (marcă comercială).

Odată conștientizată clar nevoia de codificare corectă a produselor din catalog, s-a conturat și soluția optimă: identificarea unică, globală, inechivocă, standardizată, predominantă global a produselor, conform standardelor GS1. Adopția identificării GS1 în mediul online vine în mod natural având în vedere extinderea treptată a majorității retailerilor în această zonă, ei fiind de mai bine de 40 ani utilizatori ai numerelor de identificare și a codurilor de bare GS1 pentru produse.

Organizația GS1, permanent receptivă la schimbări, este deschisă la a sprijini comercianții în demersul lor de a-și desfășura activitatea pe platforma eMAG folosind sistemul de Standarde și Soluții GS1, în calitatea de membri GS1.