Obtineți coduri EAN cu licență pentru listarea pe eMAG

Identificatorii de produs cu licență GS1 pot fi obținuți de la orice organizație națională GS1, indiferent de țara unde este înregistrată compania, conform clauzei antitrust a GS1 Global.

Pentru a evita barierele lingvistice, de fus orar, de facturare sau de proceduri este preferabil să vă adresați la oraganizația națională GS1 din țara în care aveți compania sau a cărei limbă o stăpâniți cel mai bine. Astfel veți obține informații și suport în cel mai facil și rapid mod.

Descarcați Formularul de aderare Promo eMAG Seller

De ce identificatorii trebuie obținuți direct de la GS1 și nu de la un revânzător?

eMAG solicită coduri obținute în sistem de licență, direct de la GS1 și verifică autenticitatea acestora și informațiile asociate în registrul GEPIR.

GS1, prin reprezentanțele sale naționale, este singurul organism care poate emite, gestiona și  garanta unicitatea identificatorilor de produs pe baza structurii acestora (prefix țară, prefix companie, cod produs, cifră de control).

De asemenea, GS1, prin reprezentanțele sale naționale, este singura entitate care înregistrează codurile și informațiile asociate despre produs și producător în registrul global GEPIR, registru în a cărui bază de date eMAG, Amazon, eBay, GoogleShop, si altii, verifică autenticitatea acestora.

În egală măsură, codurile obținute de la revânzători nu au garantată unicitatea acestora la nivel global fiindcă nu sunt gestionate în mod unitar.

 

Atenție!

În România singurul furnizor de astfel de coduri cu licență GS1 este Asociația GS1 România, iar singurul prefix de țară GS1 recunoscut la nivel global este 594!

Descarcați Formularul de aderare Promo eMAG Seller

Cât costă licența de utilizare a sistemului GS1 pentru sellerii pe eMAG?

Pentru a veni în sprijinul celor care sunt la început de drum în domeniul vânzărilor online, GS1 România a creat un Pachet Promoțional, pachet care include o reducere de 50% la taxa unică de aderare și, respectiv la taxa de utilizare a licenței GS1 aferentă primului an. Astfel, la înregistrarea în organizație, vanzatorii de tip e-Commerce / eMAG vor achita o taxă de aderare de 90 de euro, plus taxa de licență aferentă primului an care este, în funcție de capacitatea de identificare solicitată (pornește de la 80 de euro pentru o plajă de 99 de coduri de identificare și ajunge la 160 de euro pentru 99.999 de coduri).

Din al doilea an de utilizare a licenței, taxa anuală se va achitata integral și va avea valoarea stabilită de Adunarea Generală. Pentru anul în curs, valoarea taxei unice de aderare standard este de 180 de euro iar taxa anuală de licență este de 160 de euro pentru 99 de coduri și ajunge până la 320 de euro pentru plaja maxima de identificare de 99.999 de coduri).

Cum trebuie aleasă dimensiunea plajei de identificare (pachetul de coduri)?

Pentru alegerea dimensiunii plajei de numere se va ține cont că identificarea produselor în sistem GS1 se face pe sorto-tipo-dimensiuni. Astfel, orice variație de ambalaj/continut, semnificativă din punct de vedere comercial sau logistic impune alocarea unui nou identificator de produs (GTIN).

De exemplu, pentru un tricou bărbătesc de bumbac care este disponibil în patru dimensiuni (S, M, L, XL) fiecare dintre acestea având cinci variante de culoare (alb, negru, albastru, verde, roșu) se vor aloca, în total 20 de coduri. Dacă acest tricou se comercializează și în versiunea de damă, cu aceleași variante dimensionale și coloristice, vor fi necesare încă 20 de coduri GTIN. Dacă se comercializează serii dimensionale (câte un tricou din fiecare mărime, aceeași culoare într-un pachet) sau coloristice (câte un tricou din fiecare culoare, aceeași mărime într-un pachet) sau orice altă combinație ne-am putea imagina, fiecare astfel de pachet va avea un identificator unic diferit.

Care sunt pașii pentru a obține coduri de bare în sistem de licență direct de la GS1 pentru listarea pe eMAG?

  • Descărcarea, completarea, semnarea și stampilarea formularului de aderare ales de pe site-ul GS1 România conform tipului de companie și specificului activității desfășurate. Pentru companiile cu activitate de vânzare online, în secțiunea E-commerce & eMAG Seller este disponibil un formular special care include taxe promoționale.
  • Transmiterea formularului însoțit de documentele solicitate despre companie către GS1 România.
  • În urma verificării informațiilor transmise, vor urma pașii:
  1. Crearea contului de utilizator în aplicația online CODALOC.
  2. Generarea facturii și trimiterea acesteia pe e-mailul dumneavoastră.
  3. În urma plății online sau prin OP se va genera contractul și se va aloca GLN-ul de sediu social.

4. Se vor activa funcționalitățile necesare pentru a face cereri de GTIN-13 (cod EAN) și GLN în aplicația CODALOC.

Descarcați Formularul de aderare Promo eMAG Seller