Poziționarea corectă a unui cod de bare

Amplasarea codurilor de bare

  • Amplasarea simbolului trebuie să respecte toate restricțiile de marketing pentru o citire rapidă și corectă cu orice tip de scaner. Poziționarea trebuie să permită o manipulare minimă la casele de marcat.
  • Consecvența amplasării codurilor de bare este critică pentru succesul scanării. Variația plasării simbolului conduce la dificultăți pentru scanare, operatorul trebuind să previzioneze localizarea acestuia, fapt ce conduce la reducerea eficienței.
  • Poziționarea se face distinct pentru fiecare tip de împachetare și ambalaj:
    – ca regulă generală, simbolul se amplasează pe fața opusă feței principale sau pe fața laterală, în treimea inferioară a acestora
    – pentru produse ușor de manipulat, amplasarea se face pe fundul ambalajul
    – dacă ambalajul are formă cilindrică, simbolul se poziționează perpendicular pe suprafața de sprijin, cu excepția ambalajelor cu diametrul mai mic de 5 cm, când simbolul se tipărește perpendicular pe generatoarea cilindrului.

Situații de evitat în amplasarea codurilor de bare

  • se vor evita situațiile în care simbolul poate fi acoperit cu un alt strat de ambalaj,
  • nu se vor aplica mai multe coduri de bare cu numere diferite pe același produs
  • nu se plasează alte elemente grafice în spațiul destinat codurilor de bare
  • nu se înfig agrafe în ambalaj deasupra codurilor de bare sau pe zonele de liniște
  • se va evita amplasarea codului:
    – pe suprafețe foarte mici,
    – în zone supuse riscurilor de distrugere sau deteriorare,
    – la colțuri, tivuri, plieri
    – pe suprafețe ce prezintă perforații, denivelări
    – trunchiat pe două fețe
    – sub un guler

Distanța față de muchia ambalajului:minim la 8mm și maxim la 12mm

Pe ambalaje cilindrice cu diametrul<de  5 cm, barele se orientează tip scară.

Exemple de amplasare a codurilor de bare pe produse vândute la POS

 (punctul de vânzare efectivă)