Standardul GS1 pentru Managementul Cupoanelor Digitale

coupon2Odata cu cresterea retail-ului digital, coupoanele pot fi plasate acum pe mai multe canale pentru a ajunge la consumatori. Pentru a facilita gestiunea cupoanelor digitale, a fost dezvoltat Standardul GS1 pentru Managementul Cupoanelor Digitale versiunea 1.0, care asigura un proces comun si securizat.
Standardulul ajuta in orice etapa din viata cuponului digital, incluzand configurarea, comunicarea, descoperirea, achizitia, validarea, achitarea, prezentarea, raportarea si reglarea financiara. In acest scop, sunt definite regulile de implementare a procesului, regulile de utilizare a standardelor de identificare si regulile de schimb al datelor in cadrul procesului de management al cupoanelor digitale.

Piața cupoanelor digitale este foarte fragmentată, cu o multitudine de soluții particulare aflate în uz si o interoperabilitate limitată între comercianți, case de compensare, furnizori de POS, producatori, dezvoltatori de aplicații, distribuitori și operatori de telefonie mobilă. Din acest motiv, GS1 propune un cadru coerent, interoperabil, și procese aferente, pentru distribuția și acceptarea cupoanelor digitale.
Sunt identificate patru elemente standardizate si API (application programming interfaces) folosite pentru a se crea acest cadru:
– o baza de date a cupoanelor
– un registru cu evenimentele
– o interfata de management al campaniei
– o piata online
Cadrul utilizeaza standardul pentru Numărul Global al Cuponului în sistem GS1 (GCN) și specificațiile Standardului de Management al Cupoanelor Digitale
Cadrul si procesele aferente mentionate mai sus au fost deja implementate in cateva piete precum Belgia, Luxembourg, Spania, Italia.