GS1 – 50 de ani de transformare a afacerilor

GS1 crede în puterea standardelor de a schimba modul în care lucrăm și trăim

  • are 116 organizații membre naționale (câte una în fiecare țară sau regiune) reprezentând întreg mapamondul. Aceste organizații oferă sprijin complet și informații celor peste 2.000.000 de companii membre care utilizează sistemului GS1.
  • deservește din punt de vedere al standardelor peste 25 de sectoare industriale
  • a codificat în mod unic peste 100.000.000 de produse
  • peste 6.000.000.000 de coduri GS1 sunt scanate zilnic
  • printre Partenerii GS1 putem enumera: ISO (standardul ISO 15420 face referire direct la GS1 pentru codificarea de produse), ONU, NATO, Organizația Mondială a Vămilor, Forumul Bunurilor de Larg Consum.
  • în Comitetul Director Global al GS1 sunt reprezentanți ai: Abudawood, Amazon, Alibaba Group, B. Braun Melsungen, Beijing Hualian Group, Carrefour, Crossmark, Deutsche Post DHL, eBay, Metro, Future Retail, Google, Independent Grocers Association, Johnson & Johnson, LF Logistics, Mondelez, Nestlé, Procter & Gamble, Smuckers, Walgreens, Walmart, Wegmans

Istoria de peste 50 de ani a GS1 Global

Întrucât lumea lucrează din ce în ce mai strâns împreună, într-un proces de globalizare care face ca distanțele si granițele să fie din ce in ce mai mici, companiile trebuie să se adapteze în multe feluri. Evoluția rapidă a rolurilor în cadrul lanțului valoric, schimbarea tiparelor cererii, noile canale de distribuție și așteptările sporite de servicii ale clienților cresc nevoia de soluții de afaceri îmbunătățite.

În 1970, Comitetul special pentru un Cod Uniform de produse alimentare (UCC)  se convoacă pentru prima dată și a convenit să urmărească în comun implementarea unui cod uniform de identificare a produselor.

Totul a început în 1974, când producătorii și distribuitorii din 12 țări europene au format un consiliu ad-hoc. Scopul său a fost să examineze posibilitatea dezvoltării unui sistem de numerotare uniform și standardardizat pentru Europa, similar cu sistemul UPC care funcționa deja în SUA. Drept urmare, a fost creat un sistem compatibil UPC numit „sistemul European de Numerotare a Articolelor”(EAN).

Asociația EAN a fost formată în februarie 1977. Noul organism a fost înființat ca o asociație internațională non-profit, în conformitate cu legislația belgiană, cu sediul central din Bruxelles. Scopul său a fost și este în continuare dezvoltarea unui set de identificatori de produs și standarde care să permită gestionarea eficientă a lanțurilor de aprovizionare globale, multiindustriale, prin identificarea unică a produselor, a unităților de transport, a activelor, a locațiilor și a serviciilor. Ea facilitează procesele de comerț electronic, inclusiv urmărirea completă și trasabilitatea.

În 2002, UCC se alătură EAN International ca organizație membră care reprezintă companiile din America de Nord, solidificând în mod oficial acoperirea globală a sistemului EAN-UCC. Fuziunea a durat 3 ani și în 2005 a luat ființă Organizația non-profit, de standardizare, GS1 Global așa cum este cunoscută astăzi.

Organizația are acum toate elementele de construcție pentru a-și atinge obiectivul principal: de a deveni respectat ca lider în chei de identificare unice la nivel global și standarde globale și multisectoriale.

Pentru a atinge acest obiectiv, Adunarea Generală a fost de acord să schimbe numele EAN International în GS1. Schimbarea numelui reflectă pe deplin scopul și acoperirea globală a organizației.

Noul nume înseamnă:

  • Standarde globale
  • Soluții globale
  • Servicii globale

Care înseamnă:

O lume!

Un limbaj global al afacerilor!