Protectia consumatorului

Programul Național “Codul de Bune Practici în Domeniul Scanării pentru Companiile de Vânzări En-Gros și En-Detail” este o inițiativă GS1 România pentru creșterea încrederii consumatorilor în practicile de gestionare a identificării automate prin coduri de bare.

În anul 2006, ca răspuns la o serie de semnale din piață și pornind de la experiențe europene similare, GS1 România a luat inițiativa în privința elaborării unui Cod de Bune Practici în domeniul Scanării pentru Companiile de Vânzări en-gros și en-detail.

Codul elaborat conține un set de linii directoare, principii și proceduri ce sunt extrase din experiența practică a companiilor profilate pe vânzări cu amănuntul și asigură un grad ridicat de încredere al clienților în operarea și gestionarea cu eficiență a identificării automate prin coduri de bare și scanărilor în magazinele ce le aplică și respectă.

Codul înglobează contribuții ale membrilor GS1 România (peste 3000 de companii din România), le este destinat acestora și are suport pentru conținut și aplicare din partea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

Codul de Bune Practici în domeniul Scanării reprezintă o măsură asiguratorie pentru consumatori că Prețul Afișat la raft este identic cu Prețul Plătit efectiv la punctul de vânzare, după scanarea codului de produs. Companiile ce aderă, în mod voluntar, la Programul Național prin care este gestionat Codul, își asumă, în primul rând față de proprii clienți cumpărători, cunoașterea, aplicarea și controlul respectării prevederilor Codului. De asemenea, adeziunea la Cod asigură o bună relație cu personalul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului și al ONG-urilor relevante, în domeniul practicilor magazinelor în materie de scanare și a celor adiacente scanării.

GS1 România monitorizează conformitatea cu procedurile și prevederile Codului de Bune Practici prin vizite de audit anuale. Fiecare vizită de monitorizare este, în esență, analiza unui eșantion de produse pentru care se compară prețul afișat la raft și cel plătit efectiv, iar pe baza acestor vizite de audit se emit Certificatele de Conformitate pentru magazine.

Mesajul cheie al Codului de Bune Practici în domeniul Scanării pentru Companiile de Vânzări En-gros și En-detail este că Prețul Afișat la raft este identic cu Prețul Plătit la casă, după scanarea codului produsului. Principalul beneficiu este creșterea încrederii și satisfacției clienților în și față de comportamentul, responsabilitatea și profesionalismul managementului și operării magazinului. Suplimentar, implementarea Codului de Bune Practici asigură un impact pozitiv asupra prestigiului companiei și poziționării acesteia pe piață în raport cu concurența..

Aici regăsiți mesajul dlui. Marius Pîrvu, Președinte al ANPC, cu privire la Program și la Codul de Bune Practici în Domeniul Scanării.

Membrii activi ai Programului Național Codul de Bune Practici în Domeniul Scanării:

          

Va invităm, deci, să aderați la Programul Național prin care Asociația GS1 România gestionează Codul de Bune Practici în domeniul Scanării pentru Companiile de Vânzări En-gros și En-detail prin completarea formularului de aderare.

Descarcați Formularul de aderare CBPScan 2019

Doriți și mai multe informații sau detalii? Vă rugăm să ne scrieți prin formularul de contact.